مسئول روابط عمومی : صادق شهریاری
شرح وظایف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی
۱- ارتباط و همکاری مستمر با رسانههای جمعی اعم از ؛ (صدا و سیما، خبرگزاریها، روزنامههای کثیرالانتشار و نشریات تخصصی کشاورزی و دامپروری، سایتهای خبری و...) به منظور انعکاس دستاوردها، توانمندیها و برنامههای مدیریت جهاد کشاورزی
۱- ارتباط و همکاری مستمر با رسانههای جمعی اعم از ؛ (صدا و سیما، خبرگزاریها، روزنامههای کثیرالانتشار و نشریات تخصصی کشاورزی و دامپروری، سایتهای خبری و...) به منظور انعکاس دستاوردها، توانمندیها و برنامههای مدیریت جهاد کشاورزی
۲- مدیریت و برنامهریزی برای توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاعرسانی (سایت) و بهنگام کردن رویدادهای بخش کشاورزی ..
۳- ساماندهی و توسعه سیستم جمع آوری اطلاعات و اخبار مربوط به واحدهای مختلف زیر مجموعه مدیریت جهادکشاورزی ( توسعه بانک اطلاعات رسانهای)
۴- پوشش خبری و تصویری مراسم مختلف نظیر؛ همایشها، سفرهای مسئولین و مراسم افتتاح طرحهای و پروژهها و.. با دعوت از نمایندگان رسانههای جمعی و یا اعزام کارشناسان خبر.
۵- پاسخگویی به کلیه انتقادات مطروحه در رسانههای جمعی ( صدا و سیما، مطبوعات و نشریات تخصصی و خبرگزاریها و سایتها )
۶- هماهنگی برای شرکت مدیران و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در برنامه ها و میزگردهای رادیو و تلویزیونی و مطبوعاتی .
۷- بررسی مشکلات، مسائل و چالشهای موجود در مخاطبان بخش کشاورزی
۸- تهیه وتدوین طرحهای مطالعاتی مرتبط با افکار عمومی در سطوح ملی، استانی، منطقه ای و محلی
۹- انجام پژوهشهای کاربردی در جهت یافتن راهکارهای جلوگیری از بحران های ناخواسته بخش کشاورزی
۱۰- سیاست گذاری و هدایت کلیه فعالیت های مطالعاتی،رسانه ای،انتشاراتی،تبلیغاتی مرتبط با مراکز روابط عمومی های کشور در سطح مراکز روابط عمومی جهادکشاورزی استانها ، سازمانها و شرکت های وابسته به جهاد کشاورزی
۱۱- بررسی راهکارهای بهبود سیاست ها و روشهای مدیریتی و برنامهریزی بخش کشاورزی با مطالعه طرحها و پروژههای در حال اجرای وزارتخانه در ابعاد مختلف
۱۲- ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی کشور در جهت ارتقاء سطح تحقیقات علمی مراکز روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی
۱۳- انجام مطالعات تحلیل محتوای مطبوعات و رسانه ها در جهت بررسی مشکلات نظام اطلاع رسانی موجود در بخش کشاورزی در سطوح مختلف و مقاطع زمانی متفاوت
۱۴- انجام تحقیقات موردی در خصوص مشکلات مرتبط با تولید کنندگان، کشاورزان و بهره برداران محصولات مختلف بخش کشاورزی
۱۵- شناسایی و سازماندهی و همکاری در برگزاری جشنواره های محصولی استانی
۱۶- هماهنگی و همکاری بر اجرای جشنواره های فرهنگی مرتبط با بخش کشاورزی
۱۷- برنامه ریزی و اجرای جشنواره های ملی و سراسری بامضمون کشاورزی
۱۸- برگزاری مسابقات کشاورزی با هدف ارائه دستاوردهای بخش کشاورزی
۱۹- تهیه بانک اطلاعات مخاطبان و ارسال ا طلاعات و دستاوردهای بخش کشاورزی در قالب هدایای تبلیغاتی
۲۰- فضاهای عمومی و پوشش تبلیغی ساختمانها ی مدیریت
۲۱- برگزاری برنامه های بازدیدی از طرحها و پروژهای شاخص برای اصحاب رسانه ،دانشجویان و...
۲۲- هماهنگی و اجرای نمایشگا های تخصصی بخش کشاورزی و شرکت در نمایشگاهای داخلی و خارجی
۲۳- اجرای امورانتشاراتی درقالب نشریه ،برشور،کاتالوک،پوستر،کتاب و....
۲۴- برنامه ریزی امورارتباطات مردمی ورسیدگی به درخواست های مخاطبان ومراجعان بخش کشاورزی
۲۵- مستند سازی فعالیت ها ودستاوردهای بخش کشاورزی درقالب فیلم ،عکس و....